Program

Program

 

Kluczowe elementy programu to:

 

  • Edukacja i zabawa metodą zaangażowania emocjonalnego – motywacja jest pochodną ciekawości poznawczej a ciekawość jest pochodną zaangażowania emocjonalnego. Zawsze staramy się budzić ciekawość i nastawienie na rozwój
  • Eksperymenty/zdarzenia edukacyjne – nasz mózg potrzebuje przykładów – reguły tworzy sam. Nauka jest efektywna jeśli w otoczeniu dzieje się coś ciekawego, a dzieci mają poczucie sensu i nowości
  • Ekspresja ruchowa – każdy dzień wypełniony jest aktywnością fizyczną – swobodną, bądź ukierunkowaną
  • Prace projektowe kształtujące kluczowe kompetencje, tj. dociekliwość, koncentracja, współpraca, empatia, tolerancja, otwartość i uczciwość.
  • Samoregulacja i uważność – praca nad emocjami daje przestrzeń do spokojnego rozwoju
  • Gotowość szkolna – oparty na kilku filarach doskonały program przygotowujący dzieci do edukacji szkolnej.

 

Naszym celem jest jak najlepsze przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole. Dbając o wszechstronny rozwój osobowości dziecka realizujemy podstawę programową wg następujących programów:

 

1. Podstawa programowa:  wyd. Wsip

 

2. Dodatkowe programy:

  • Zabawy edukacyjne- magia przyrody,
  •  Mała Akademia Smoka Bazyla: Zabawy pięciu zmysłów,
  •  Mała Akademia Smoka Bazyla: Edukacja matematyczna,
  • Mała Akademia Smoka Bazyla: Planeta Liter
  • Gruszczyk Kolczyńska \” Dziecięca matematyka\”
  • \”W krainie liczb- koncepcja wczesnego nauczania matematyki przez zabawę\”
  • \” Narysuję to, co czuję\” wyd. Nasza Księgarnia

 

3. Język angielski:

Program wydawnictwa MAC

 

4. SENSOPLASTYKA – dla grupy Chochlików

 

Zajęcia podstawowe

 

Krasnalkowo oferuje w roku 2024/2025;

ZAJĘCIA PODSTAWOWE:

 

  • Zajęcia dydaktyczne w języku polskim wg. programu na rok szkolny 2024/2025
  • Zajęcia dydaktyczne w języku angielskim wg programu na rok szkolny 2024/2025
  • Zajęcia rytmiczne
  • Zajęcia taneczne
  • Zajęcia z dziecięcej matematyki
  • Plastyka ( SENSOPLASTYKA dla chochlików)

Zajęcia dodatkowe

 

  • Matematyka MathRiders- wtorek 16.00-16.30 i 16.30-17.00 (grupy podzielone ze względu na zaawansowanie)
  • Karate – piatek 10.20-10.50 i 10.50-11.20
  • Basen – grupa I: wtorek 14.00-14.45, grupa II: piątek : 14.00- 14.45
  • Taniec – poniedziałek  16.00-16.30
  • Logopeda-wtorek,środa,  zajęcia indywidualne
  • Kodowanie- czwartek 16.00-16.30

Metody pracy

 

Podstawową i naturalną formą aktywności dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa, a motywem jej podejmowania jest przeżywanie pewnych sytuacji czy zdarzeń, które już uprzednio zaistniały w doświadczeniu poznawczym, w obserwacji czynności i zachowań ludzi dorosłych. Motywacja odgrywa największą rolę w podejmowaniu wysiłku i ma bezpośredni wpływ na kształtowanie postawy dziecka a dążenie do coraz pełniejszego przeżycia okoliczności i wydarzeń, ról społecznych poprzez zabawę stanowi stale odnawiane, niewyczerpane źródło aktywności zabawowej dziecka. W naszym przedszkolu nauczyciele wykorzystują takie metody, jak:

 

  • Metodę samodzielnych doświadczeń, opartą na inicjatywie własnej dziecka,
  • Metodę żądań stawianych przez nauczyciela, które dziecko rozwiązuje samodzielnie według własnego pomysłu,
  • Metodę ćwiczeń polegającą na powtarzaniu przez dziecko odpowiednich czynności,
  • Metodę odtwarzania, np. podczas nauki wierszy i piosenek,
  • Metody słowne: opowiadania, rozmowy, zagadki,

 

Nauczycielki stosują również w swojej pracy nowatorskie metody, a wśród nich:

 

  • Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz
  • Metodę Ruchu rozwijającego W. Sherborne,
  • Metodę aktywnego słuchania muzyki B. Strauss
  • Metodę Pedagogiki Zabawy KLANZA
  • Elementy pedagogiki Montessori
  • Matematykę  wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
  • Elementy metody Wspierania Rozwoju – „Terapia Bajką”
  • Elementy kinezjologii edukacyjnej P. Denissona,
  • Ćwiczenia H. Tymichovej,
  • Edukację przez ruch – Doroty Dziamskiej,

Programy prozdrowotne

 

Przedszkole „Krasnalkowo” w roku 2021/2022 bierz udział  udział w trzech programach edukacji zdrowotnej dla przedszkolaków:

 

 

Mamo, tato, wolę wodę!”

Celem programu „Mamo, tato, wolę wodę!” jest promowanie właściwych nawyków żywieniowych, ze szczególnym uwzględnieniem picia wody w diecie, a także aktywności fizycznej i proekologicznych postaw. Od 2013 r Przedszkole otrzymało honorowy patronat programu „Mamo, tato, wolę wodę!”. Naszym założeniem jest promowanie wśród najmłodszych zdrowego trybu życia, aktywnego spędzania czasu wolnego, co jest bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju każdego dziecka.

 

 

Dzieciństwo bez próchnicy”

Jest to program edukacyjny dotyczący zakresu dbania o higienę jamy ustnej. Przedszkolaki uczestniczą w zajęciach, dzięki którym poznają zasady prawidłowego i dokładnego mycia zębów. Głównym założeniem programu jest budowanie i wyrabianie u dzieci potrzeby i nawyków dbania o higienę jamy ustnej, a w konsekwencji zmniejszenie problemu jakim jest próchnica.

 

 

Program: „Zdrowy Przedszkolak”

Bogacenie wiedzy dziecka o zdrowiu własnym i innych,tworzenie warunków do promowania zdrowego stylu życia,oraz nabywanie umiejętności dbania o zdrowie to podstawa edukacji zdrowotnej dziecka w przedszkolu. Poznanie możliwości własnego organizmu, czynników które mu szkodzą lub pomagają w rozwoju, to również lepsze poznanie otaczającej dziecko rzeczywistości:zasady ,metody i techniki,dotyczące propagowania wśród dzieci zdrowia i promowania prozdrowotnych form aktywności,to przede wszystkim prezentacja zdrowego stylu życia przez nauczyciela,który stanowi swoisty wzorzec właściwych zachowań.

 

 

„Kubusiowi przyjaciele natury”

„Kubusiowi Przyjaciele Natury” to jeden z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych dla przedszkoli poświęcony tematyce ekologicznej, organizowany przez markę Kubuś.

 

Jego celem jest proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat. Akcja objęła swoim zasięgiem już ponad 3,5 miliona dzieci. W tym roku po raz 12 maluchy z przedszkoli w całym kraju wezmą udział w zajęciach tematycznych, podczas których nauczą się troszczyć o środowisko naturalne, poznają podstawowe zasady ekologii i dowiedzą, dlaczego warto jeść owoce i warzywa oraz poznają korzyści płynące z ruchu.